Prijzen in

  • EUR European Euro
  • USD United States Dollar
  • RUB Russian Ruble
  • TRY Turkish Lira
  • KZT Kazakhstan Tenge
  • IRR Iranian Rial
  • UAH Ukraine Hryvnia
  • SEK Sweden Krona
  • AED United Arab Emirates Dirham
  • LYD Libya Dinar
  • SAR Saudi Arabia Riyal
  • JOD Jordan Dinar
  • QAR Qatar Riyal
  • KWD Kuwait Dinar
  • GBP British Pound
  • LBP Lebanon Pound

Aanvragen en vernieuwen van een verblijfsvergunning in Turkije

Het kopen van onroerend goed in Turkije geeft de eigenaar het recht om een verblijfsvergunning te verkrijgen, die ook kan worden verlengd indien dit noodzakelijk is.

De naaste familie van de eigenaar – vader en moeder; de kinderen die nog niet meerderjarig zijn en de echtgenoten – kunnen samen met de eigenaar de verblijfsvergunning verkrijgen.

Vanaf april 2015 is het noodzakelijk om een afspraak te maken op het migratiekantoor om de documenten in te dienen voor een verblijfsvergunning op grond van het bezit van onroerend goed. Om dit te doen moet u de volgende documenten voorbereiden en te kopiëren:

  1. medische verzekering;
  2. een uittreksel van een Turkse bank dat het bezit bewijst van een bedrag van US $ 500 per persoon per maand op een rekening bij die bank. Dat wil zeggen, om een verblijfsvergunning te krijgen voor één jaar voor één persoon moet die persoon ten minste US $ 6.000 op een rekening hebben bij een Turkse bank. Het is ook mogelijk om een gelijkwaardig bedrag in euro's of Turkse Lira te storten;
  3. 4 biometrische pasfoto’s;
  4. deTAPU;
  5. een nieuwe uittreksel van het Tapu Bureau dat de woning nog steeds uw eigendom is;
  6. uw buitenlands paspoort (met een kopie van de pagina's met de foto en de stempels waar de laatste binnenkomst in het land is geregistreerd);
  7. uw Turks belastingnummer

Wanneer u al deze documenten bij de hand heeft en ingescand heeft, moet u het formulier invullen op de website https://e-ikamet.goc.gov.tr/

Na het invullen van de vragenlijst zal het systeem u vragen om een datum en een tijd te selecteren om een afspraak te maken met de migratiedienst. Wanneer u daar naar toe gaat moet u de originelen van de documenten alsook de kopieën van de TAPU en het buitenlands paspoort meenemen. Ter plaatse moet u betalen voor de plastic Ikamet-kaart en de wettelijke vergoeding; de kosten zijn afhankelijk van uw nationaliteit. Vergeet niet om de vragenlijst uit te printen en mee te nemen alsook de pagina met de bevestiging van de afspraak.

De verblijfsvergunning wordt u per post binnen een maand of twee toegezonden naar het opgegeven adres.

Om een verblijfsvergunning te verlengen is het voldoende om gewoon de vragenlijst op de site in te vullen en de documenten per aangetekende post op te sturen naar het migratiekantoor.

Het verzamelen van de nodige documenten en het voorbereiden van de aanvragen is soms moeilijk voor een buitenlandse burger. De medewerkers van ons bedrijf helpen u graag bij het oplossen van dit probleem.

We zullen alle benodigde formulieren aanvragen voorbereiden, u helpen om de nodige documenten van de lokale overheden en organisaties te verkrijgen, en we adviseren u hoe de vragenlijst correct in te vullen.

Onze jarenlange werkervaring stelt ons in staat om onze klanten tijd te laten besparen, en we garanderen u een hoge kwaliteit en tijdige uitvoering van ons werk.



Heeft u vragen? Bel ons!

+90 242 259 52 21



Stuur een bericht

CAPTCHA